Sunday, June 12, 2011

A Magical night at Magical Musicals Gala Premiere

[EDIT] I've finally uploaded a few videos onto youtube! Check it out here :)

It was one magical musical indeed! Thanks to allMalaysia.info and Sunway Lagoon, I was given a pair of tickets for the gala premier as well :) Thanks to Diese for collecting my tickets! I left work so late and the traffic was so heavy!

If it wasn't for you, I wouldn't have gotten good seats ^^

The queue was never ending! It stretched from Sunway Lagoon's entrance all the way to Pyramid 2's entrance (J. CO)! We only managed to enter Sunway Lagoon after 8pm.


Look at the queue!

Mix.fm Breakfast show DJs JD & Dilly entertaining the crowd outside the amphitheatre

:)

As mentioned in my previous post, this musical is about 6 budding actors who are trying to make it big in New York. The 6 main characters are Danny(played by Stephen Weller) and Megan (played by Stevie Tate Baeur); Josh (played by Gareth Heesom) and Amber (LJ Neilson); Ryan (played by Neil Couperthwaite) and Stephanie (played by Amanda Salmon).

The show was split into two acts; Act 1 introduces the main characters which takes place in Times Square, New York. Megan and Danny are a couple from Seattle and they are desperate to leave their hometown and work in New York. Amber and Josh are a young couple who are very much in love. Stephanie is an actress from Baltimore and is attracted to shy guy, Ryan. Act 2 takes place 5 years later with the girls starring in Dreamgirls in Times Square, Megan and Danny on their honeymoon, Stephanie getting proposed to by Ryan.

ACT 1
Don't Stop Me Know
Good Morning Baltimore
Welcome to the 60s
You Can't Stop the Beat
Tonight
America
You're the One That I Want
Greased Lightning
Summer Nights
I Need a Hero
Footloose
As Long As You're Mine
Defying Gravity
Shakalaka Baby & Jaiho


We were all super excited to watch the 2nd half of the show! The first half too as we only saw them in plain clothes, no makeup, no costumes, and no fancy lightings or pyro effects. hahaha.

View of the stage from my seat

Aaron Soo, CEO of Sunway, appeared from the stage lift singing (!) gave a short and sweet speech knowing that we all were sooo excited and couldn't wait for the show!

Director Chris Colby and choreographer David Kort giving their short speech as well


Moments later, the lights dimmed and show started!

Stephanie and Ryan during the opening

Dancers; Gwen Reyes and Sean Smith during 'Tonight'

Megan up on the balcony during 'Tonight'

Danny joins Megan on the 'balcony' for Tonight

Stephanie, Amber, and the dancers during 'America'
(They're wearing the Sg. Wang Couture pieces^^)

Beautiful lighting effect created by the Disco Ball during Megan & Danny's 'As Long As You're Mine' performance

Megan on the stage lift for 'Defying Gravity'

Shakalaka Baby / Jaiho was awesome with the fire effects!

The Bhangra drummers and fire blowers (not in pic) literally ended the first half with a loud BANG (actually, quite a no. of bangs)! Awesome? There's still the 2nd half!

[15 minutes intermission]

Act 2
Dreamgirls
One Night Only
Go to Distance
Night Fever
If I can't Have You
Reflections
The Elephant love medley
Don't Stop Believin'
Don't Rain on My Parade
One Less Bell to Answer
Singing in the Rain / Umbrella
We Will Rock You / We Are The Champions
Gimme! Gimme! Gimme!
Mamma mia!
Dancing Queen
Money, Money, Money
Proud Mary

Amber, Megan, and Stephanie opening the 2nd half of the show with Dreamgirls in glitzy and glamarous dresses

The pyro curtain was used during Dreamgirls ^^

Danny singing 'Go to Distance'

Stephanie and Ryan during 'If I Can't Have You'

Danny, Josh, Amber, Megan, and Ryan during the 'Elephant Medley'

This scene made the audience all go 'Awwwww~~~'
Ryan finally proposed to Stephanie


After that, they sang a few songs from GLEE! Stephen 'hinted' earlier that they 'might' be doing 'Don't Stop Believin' which they DID perform! It was sooooo awesome! We were a little disappointed during the 'Umbrella' performance because the lights on the umbrellas weren't working :( After the show, we asked, David what happened to the umbrellas and he said ,'It was made in CHINA!'. LOL. He mentioned that they'll revamp the umbrellas with UV paint~ That'll be cool!

Under my umbrella ella ella ey ey ey~

They ended the show with another favourite medley of 'Gimme! Gimme! Gimme!', 'Mamma Mia!', 'Dancing Queen', and 'Money, Money, Money'. Everyone was singing along with the cast. It was super duper fun-tastic! They sang 'Proud Mary' for their encore. I had so much fun and the cast really did an amazing job! I can't wait for another production like this.

Had an awesome time with the girls too!

If it wasn't for this show, I would have never met these cool bunch of people; Diese, Shemah, Lily, Camie, Serge, Merryn, and Christy! You guys made that night so much more memorable. Thanks to Shemah's little angels, we got an excuse to go backstage to meet the cast after the show. Hahahaha. If it weren't for them, I don't think I would have the courage to walk so 'selamba saja'. Only managed to meet Amanda, Chris, and David though.

So, if you are a musical fan or you just wanna have a good time, go and watch this musicals! Satisfaction guaranteed! I was singing the whole time :) Visit HERE to purchase your tickets priced at RM100 (yellow zone), RM200 (blue zone), RM250 (red zone), and RM300 (VIP). In my opinion, go for the red zone (or VIP) as the cast interacts with the audiences in that zone which makes it much more fun!

http://www.airasiaredtix.com/Events/MagicalMusicals/images/seat_mm.jpg
Seating plan

Oh, and if you're worried abt the heat, don't be. They added in HUGE HUGE fans in the amphitheatre and it was quite breezy throughout the night.

Can't really see them in the pic but these BIGASSFANS (That's what they're called!) really keeps the place cool

If it weren't for the fans, we'd all be sweltering

Thanks again to Sunway Lagoon and allMalaysian.info for allowing me meet up with the cast and also for the tix!

Hmmmm.... Next musical, 'Dreamgirls'~~ I'd love to go for that.

TTFN

5 comments:

Shemah said...

Hahahaahahaha ya mannn!! :) So selamba I salute you.. like pro like that.. LOL! :) :)

Now I know that my kids have "superpowers". No one can say no to kids that age, right? LOL! Thank God Amanda remembered if not, I don't even want to imagine how embarrassed we'd be. heheheh ..

But I really enjoyed the show, it was really fun! Much much better than Peter Pan. So many improvements in the amphitheater itself. :) Thank you Sunway Lagoon for the big ass fans! :)

Hehehehe yeah.. and it was so nice meeting all of you.. Don't have to wait for event lah next time. Can just plan to meet up for lepak sesh!! :)

Stephen Weller said...

Hi Lynn,
Thanks for the really lovely write up - I'm so glad you had a good time! Hopefully it was a bit more exciting with all the lights, costumes, effects and actually being on the stage :-)
Stephen

Serge Norguard said...

planning a meetup session can be done.

it's more of when are we all free to meetup ?

Who knows, i might be able to bring in one of the guys who started AMBP

CikLilyPutih said...

yeah thks to shemah kids.. hehehhe i like when we get to sneak in to the back stage

|| Lynn || said...

Shemah: hahaha... YEA! especially kids that young and CUTE! Nice meeting tou yoo :)

Stephen: I really had a GREAT time! Wouldn't mind watching it again (if my wallet permits me) lol. You guys were amazing without the effects and all!

Serge: True true... it's when we're all free to meet up~

Lily: hahaha... yeala... without her kids, I don't think we would have gone there...